Wednesday 5 October 2016

Pålitlig planering

Upp till bevis idag när jag går igenom min vecka, blev det som planerat eller fallerade planerna... Jag känner mig riktigt nöjd med veckan och har både kämpat mig ut och med glädje spurtat runt.. (dra runt en långtur i skogen VS. intervaller runt Nolhaga ger skogen klar vinst)

Jag skall börja med att posta ett litet diagram (som jag älskar), jag använder Polar Flow och är mycket nöjd med feed-backen man får. Känner jag mig trött i kroppen går jag in och kollar min planerade återhämtning på Flow. Faktum är att, för det mesta är jag väldigt ansträngd och jag kan med gott samvete vila en dag.

Idag ser staplarna ut såhär, efter måndagens vila. Idag vankas det långa backintervaller och förhoppningsvis lite tunga benövningar på gymmet efteråt. (blandat med explosivitet, balans och rörelse)


Hur har det då gått med planeringen?
Vi backar...

Måndag - Vila
Ja, det gick ju bra.. (inget man behöver anstränga sig för att klara av faktiskt...) Gick en promenad.

Tisdag - LöpningTisdagen drog jag ut på ett fart-intervall-pass som var döjobbigt. Det tog lite vilja att komma ut, men när jag väl var ute (som vanligt) så gick det bra trotts att benen kändes tunga.

Onsdag - OCR-liknelse
Betade av ett OCR-pass på gymmet med 5km löpning inkluderat. Det är alltid en favorit. Jag ser fram emot nästa onsdags-pass.

Torsdag - Löpning och Gym. (om jag är trött går löpning i första hand)
Här kände jag mig ganska trött och vad som skulle blivit löpning slutade med 2km tabata löpning på gymmet och ett prehab-benpass istället. Men det kändes bra då jag ville fokusera på löpningen på fredagen.

Fredag - Backintervaller efter jobbet och Gym.
Som vanligt fick jag kämpa mig ut i det fina vädret, väl ute betade jag av 15st kortintervaller och blev dötrött i benen. Gymmade sedan med Robin efteråt. Maxade Chins och Ringdips. (nytt PB på chins: 15st, gamla PBt på 14 utfördes dessutom ca. 1kg lättare)

Lördag - Distanspass i terrängen och Gym.

Lördagen bjöd på riktigt blöt trail-löpning på 16,5km. Min planerade rutt var det värsta någonsin men SÅ JÄVLA ROLIG. Mina trailpass behöver jag sällan dra mig ut på. Dem är bäst. På grund av ansträngningen efter det passet hoppade jag fakiskt gymmet. what?

- Är det inte underbart att vara löpare?




Söndag - OCR & Ninjacenter samt Promenad.
Ja, precis som planerat faktiskt. Köttade Flying monkeys m.m på OCR Ninja Center och gick en riktigt härlig 3h promenad med stopp för grill och korv på vägen. RIktigt bra dag med energi och aktivitet!

jag känner mig väldigt nöjd och i måndags var jag energifylld och hade kunde träna. (i alla fall psykiskt) Men jag vilade och nu fortsätter veckan ungefär som föregående vecka. Toughest GBG rullar in på lördag och jag skall kötta så att jag inte orkar röra mig efteråt. Fick av någon anledning inte starta i Elite-gruppen men skall från Qualifier visa var skåpet skall stå. Så är det! Sedan är det bara full fokus på VM och att lugna nerverna inför...

tjohej!

No comments:

Post a Comment