Wednesday 16 November 2016

Björn Borg-test

Jag fick äran att testa 1 par Björn Borg-trosor i samarbete med Jogg.se och har nu testat för utvärdering.

Min önskan var naturligtvis att kunna springa ett riktigt söligt och blött OCR-lopp som test, men säsongen satte stopp för det. Istället valde jag att dela upp testandet över mina 3 vanligaste typer av pass; Tungt gym, löpning och *OCR-liknelse.
Under alla passen har jag lyckligtvis haft samma brallor också, vilket ger mer rättvis känsla för trosorna.

Tungt pass - Mitt tunga pass handlar om standardövningar med fria vikter, just denna gång, ett ben-pass. Utöver att jag fick rycka och slita i brallorna, som sitter 90%igt så satt trosorna helt stilla och bekvämt under hela passet. När jag lyfter tungt svettas jag sällan och det lilla jag svettades torkade lika snabbt.
Löppasset - Inomhus, backintervall. Detta passet blev naturligtvis en svettfest och trosorna satt precis lika bra denna gången. I många fall behöver vi tjejer (kanske ni killar också?) pilla ur trosan ur rumpan titt som tätt, sitter dem inte perfekt åker dem gärna upp där dem INTE skall vara. Dem skavde inte och dessutom har dem ju ingen söm, så det syns ju knappt att man har trosor på sig. wow.
OCR-liknelsen - Inomhus, löpning, klättring, ringar osv. Detta pass var, för mig det viktigaste. I löpningen blir det ju ett liknande rörelsemönster konstant, medan här, både du svettas max OCH krälar, kastar dig och klättrar. Under andra rörelser än löpning måste trosorna också kunna sitta bra. Jag blev inte besviken. Svettiga som dem var satt dem ändå där dem skulle. Går man från löpning till en djup stretch med ben åt alla håll, och sedan tillbaka är det inte många trosor som INTE hamnar olämpligt, men dessa stannade precis där dem skulle.

PLUS - snygga, bekväma, satt där dem skulle, torkar fort, ej obekväma trots all svett. inget skav.
MINUS - ... ingenting faktiskt.
Det enda jag inte testade var ju just distans, hade dem skavt vid tider på 2h? Hoppas någon annan körde distanspass.

Trosor klart värda sitt pris på ca. 200:-

5/5 möjliga.



Dem syns inte, men dem är där... (greppstyrka, mage och kondition på samma gång)


*OCR-liknelse = Löpning i intervall-modell med OCR-liknande övningar mellan.
(referensstorlek - 165cm lång, brukar ha XS, och så även på trosorna)

Lycka till i djungeln av träningskläder!

No comments:

Post a Comment