Thursday 8 September 2016

Berzerk, Helsingborg

Kortis om Berzerk...

Vi gjorde som tidigare, tog bilen ner på fredagen, Robin hade spelat golfmatch så jag plockade upp honom i landvetter. Resan gick bra och vi kom ner till Helsingborg efter mörkrets intag. Vi sov i vanlig ordning i bilen och vaknade tidigt.

Jag hade inga förväntningar på loppet men kände mig stark och revansch-sugen. Här måste jag kunna sätta en bra placering. Det var jag och två danska tjejer som sprang Elit. Vi var tighta nästan hela vägen, dem var löpare och tuggade på framför mig i högt tempo. Jag tog in för varje hinder men fick kämpa med löpningen. Det var en varm dag, hindren var lätta och det var krutrök, kallt vatten, hav och vikingar. När vi nådde 6km kom tillslut hindret som stoppade en av de danska tjejerna och jag kunde sedan lugnt kuta in i mål som tvåa.


Det var första gången Berzerk anordnades och jag kan inte tycka att det kunde gjorts på ett bättre vis. Max-tak för deltagare. Bra utmärkt och riktigt schysst stämning. Nästa år springer jag igen men hoppas på fler hinder och mindre löpning. (samma distans såklart)

tjohej

No comments:

Post a Comment